سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیمیای ناب

بسم الله

مقام معظم رهبری:

 امروز آنچه بنده تشخیص میدهم - که بررسى حرکات دشمن نشان میدهد - این است: با اینکه ما حدود پنج ماه به انتخابات داریم، ذهن دشمن متوجه انتخابات ماست. انتخاباتى که در خرداد آینده در پیش داریم، از نظر ما مهم است، از نظر دشمن هم مهم است؛ حواسش به آن انتخابات است. 19 دی ماه 91.

در ابتدا توجه به این مساله بسیار مهم است که به فرموده مقام معظم رهبری امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت، بر سر یک پیچ بزرگ تاریخى است. دوران جدیدى در همه‌ى عالم دارد آغاز میشود.(90/11/10)

 بدون شک پیروزی و وموفقیت مردم در انتخابات ریاست جمهوری 92، و یا به تعبیر امام خامنه ای "خلق حماسه سیاسی"؛ انرژیی عظیم برای حرکت روبه جلوی موتور انقلاب و عبور از این پیچ تاریخی و نقش آفرینی در آن  ایجاد خواهد کرد.بدون شک دشمنان انقلاب هم بیکار ننشسته اند و به اقرار خودشان آخرین راه غلبه بر ایران و نجات خود از سراشیبی سقوط را در انتخابات فرارو می جویند تا حرکت عظیم مردم انقلابی ایران را با چالشی بزرگ مواجه کنند که انشاء الله با درایت رهبری و بیداری مردم خنثی خواهد شد.

اقدامات دشمن را می توان در سه مرحله پیش بینی یا رد یابی کرد: مرحله اول که قبل از انتخابات و به نام مدل روسی مطرح است؛ سعی در آزاد نبودن انتخابات و القای شبهه مهندسی بودن و از پیش تعیین بودن نتیجه انتخابات می کنند و با طرح انتخابات آزاد باعث تشویش اذهان و به مقصد رساندن تمایلات و کرسی نشاندن افراد مورد نظر خود هستند.

در مرحله دوم و قبل از شروع انتخابات با شکل گیری فضای انتخاباتی و فضاسازی باعث انحراف اذهان عمومی و ترقیق عواطف و تمایل مردم به شخص یا گروه خاص و مورد نظر خود هستند. ترور بی نظیر بوتو در پاکستان، رفیق حریری در لبنان و قصد ترور سید محمد خاتمی در سال 88 و بمب گذاری هواپیمای حامل ایشان( که خوشبختانه خنثی گردید) از این دست اقدامات دشمن است.

در مرحله سوم که بعد از انتخابات و رای ریزی است معروف به مدل کودتای مخملی است. اعلان نتیچه پیروزی قبل از شمارش آراء، استفاده از نماد یا رنگ خاص، القای تخلف و تقلب گسترده در انتخابات، شورش ها و اغتشاشات خیابانی از اقدامات دشمن در این مرحله است.( در فتنه 88 شاهد این مدل بودیم که با درایت رهبری و بیداری مردم خنثی شد. )

اما مدل ابتکاری دشمن در انتخابات پیش رو کدام است؟ و از کدام حربه استفاده خواهد کرد؟ به نظر می رسد دشمن تلفیقی از سه مدل فوق را در پیش گرفته است. بحث انتخابات آزاد مطرح در مدل روسی را از قبل به زبانها رانده است و حتی بعضی از افرادی که در صحنه رقابت هم حضور داشته اند آب به آسیاب دشمن ریخته و خدمت گرانی به دشمن نموده اند.! القای این فکر که انتخابات آزاد نیست و عدم حضور افراد فاقد صلاحیت به معنای آزاد نبودن انتخابات و مهندسی بودن آن و از پیش مشخص بودن نتیجه انتخابات است. رهبر فرزانه نیز ماه ها قبل به این مساله هشدار داده و فرموده اند:

این را از حالا همه بدانند: آن کسانى که ممکن است از سر دلسوزى، راجع به انتخابات یک توصیه‌هاى عمومى بکنند که آقا انتخابات اینجورى باشد، آنجورى نباشد، حواسشان باشد به این مقصود دشمن کمک نکنند؛ مردم را از انتخابات مأیوس نکنند، هى نگویند انتخابات باید آزاد باشد. خب، معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سى و چند تا انتخابات داشته‌ایم؛ کدامش آزاد نبوده است؟ (19 دی 91)

دشمن

در شکل گیری فضای انتخابی کشور  هم سعی کرده اند به همراه نیروهای داخلی و فشار خارجی باعث التهاب بازار شده و با تبلیغات وسیع خود وضعیت موجود کشور را وضعیتی بحرانی تلقی کرده و عامل اصلی آن را عدم ارتباط با کشورهای غربی القا کرده اند و تنها راه برون رفت از این وضعیت را حضور یک ناجی بزرگ که معتقد به ارتباط و سازش با آمریکا و اسراءیل است را در اذهان عمومی مردم جاسازی کنند. مقام معظم رهبری به مساله فضاسازی قبل از انتخابات هشدار داده اند و فرموده اند:

یکى از راه‌ها هم این است که سعى کنند در ایام انتخابات، سر مردم را به یک چیز دیگرى گرم کنند؛ یک حادثه‌اى پیش بیاورند، یک ماجرائى درست کنند؛ یک ماجراى سیاسى، یک ماجراى اقتصادى، یک ماجراى امنیتى. البته این هم جزو نقشه‌هاى دشمن است، اما بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار بصیرتر و باهوش‌تر از این است که با یک چنین ترفندهاى خصمانه‌ى دشمنان یا عوامل دشمنان فریب بخورد؛ نه،(19 دی 91)

در ادامه فضاسازی و ایجاد تنش به احتمال زیاد شاهد اعتراض به رد یا تایید صلاحیت ها از طریق مهره های خود و در صورت تایید صلاحیت، اعتراض و اغتشاش دور از ذهن به نظر نمی رسد.