• وبلاگ : كيمياي ناب
  • يادداشت : رحم جايگزين از منظر فقه و حقوق
  • نظرات : 1 خصوصي ، 36 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    2ـ حر عاملي از صدوق نقل مي‌کند که پيامبر(ص) فرمود:


    لن يعمل ابن آدم عملاً أعظم عندالله عزوجل من رجل قتل نبياً أو إماماً أو هدم الکعبه التي جعلتها الله قبلهً لعباده أو اَفْرَغَ مائه في إمراة حراماً؛ «در ميان کارهايي که بني آدم انجام مي‌دهد، کاري بدتر و گرانتر بر خداوند عزوجل از کشتن پيامبر يا امام يا خراب کردن کعبه که خداوند آن را براي بندگانش قبله قرار داده يا ريختن مني از روي حرام توسط مرد در رحم زني نمي‌باشد» آنچه از جمع روايات استفاده مي‌شود، اين است که نفس ريختن نطفه در رحم زني نامحرم به هر نحوي که باشد، حرام است، اعم از زنا يا دستگاه‌هايي مثل لوله آزمايش يا چيز ديگر. زيرا از جمله دلايل اين را عنوان کرده‌اند که نسبها به هم ريخته، تربيت اطفال به هم مي‌خورد و ارث و اموال متلاشي مي‌شود و صاحبان اصلي شان مجهول است.


    .نظر بعضي از فقها در اين موضوع:آيه الله محمد فاضل لنکراني در سؤال شماره 2878 که از ايشان پرسيده شده اجاره دادن يا اجاره رحم زن براي تلقيح نطفه مرد اجنبي چه حکمي‌دارد؟ فرموده‌اند اجاره صحيح نيست و تلقيح نطفه مرد در رحم زن اجنبيه شرعاً جايز نيست . آيه الله حسين نوري همداني و آيه الله عبدالکريم موسوي اردبيلي هم اين کار را جايز ندانسته‌اند. .حضرت امام خميني(ره) اين گونه نظر داده‌اند: تلقيح نطفه غير زوج جايز نيست؛ خواه زن شوهردار باشد يا نه، زوج و زوجه به آن راضي باشند يا نه، زن از محارم صاحب نطفه باشد مانند مادرش و خواهرش يا نه.

    پاسخ

    سلام ممنون از اينكه وقت گذاشتيد مطالب مفيديه باز هم تشكر مي كنم